چگونه با تالاسمي ماژور زندگي كنيم؟
نوشته شده توسط : انجمن

انتشارات جهاد دانشگاهي منتشر مي‌كند

  چگونه با تالاسمي ماژور زندگي كنيم؟

كتاب «چگونه با تالاسمي ماژور زندگي كنيم؟» راهنماي خوبي براي سازمان‌هاي غير دولتي فعال در زمينه مسايل بهداشتي به منظور كمك به گروه‌هاي خود ياري و همچنين خانواده‌هاي اين بيماران است._
دكتر حسن خاني، يكي از مولفان كتاب در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت:‌ اين اثر به همت جمعي از نويسندگان و اساتيد دانشگاهي چون دكتر محمدحسين كريمي نصب، دكتر محمدرضا مجدي، ميثم رمضاني، جعفر عشريه، آمنه قرباني و اعظم قرباني تاليف شده است.

وي ادامه داد: اين كتاب مشتمل بر 11 فصل، مباحث مختلف تالاسمي ماژور را مانند آغاز تشكيل گروه خودياري، تسهيل گيري يا رهبريت قلبي، اعمال و مهارت‌هاي گروهي، مديريت رفتارهاي دشوار و ساير تلاش ها در بر مي‌گيرد.

خاني از برنامه‌ريزي و ارزيابي با گروه به عنوان يكي ديگر از مباحث اين كتاب نام برد و افزود: تالاسمي ماژور يك بيماري خوني ژنتيكي مزمن ناشي از كمبود سنتز يك يا چند زنجيره پلي پپتيولگوبين است كه در اين كتاب، بيماران و اطرافيان آن‌ها با علايم و نشانه‌هاي يك آنمي مزمن و شديد، عدم رشد مناسب، بزرگي طحال و كبد، اختلالات استخواني، خصوصا تغييرات قابل مشاهده در استخوان هاي سر و صورت همراه با تغيير قيافه آشنا مي‌شوند.

وي با اشاره به مشكلات بهداشتي و درماني اين بيماري گفت: اگر چه در سال‌هاي اخير روش‌هاي پيشرفته مختلفي در زمينه پيشگيري از اين بيماري ايجاد شده است، اما هنوز كودكان و جوانان بسياري از آن رنج مي‌برند و اعضاي خانواده‌هاي آن‌ها نيز به طور دراز مدت از اين بيماري مزمن متأثر مي‌شوند.

اين مولف افزود: اطلاعات اين كتاب مي‌تواند به بهره‌مندي از دانش كافي در زمينه نحوه ارايه خدمات مددكاري و روان‌شناسي مرتبط با اين بيماران نقش مؤثري در كاهش اضطراب بيماران و نيز كاهش هزينه‌هاي بهداشتي و درماني داشته باشد.

كتاب «چگونه با بتاتالاسمي ماژور زندگي كنيم؟» در شمارگان 1000 نسخه، 96 صفحه و به قيمت 2000 تومان توسط انتشارات جهاددانشگاهي چاپ منتشر مي‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 1041
|
امتیاز مطلب : 265
|
تعداد امتیازدهندگان : 81
|
مجموع امتیاز : 81
تاریخ انتشار : 28 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: